Zapisz na liście zakupowej

Odrobaczanie kota

( ilość produktów: 2 )

vetoquinol

Sklep KrakVet z przyjemnością zapowiada poszerzenie oferty o produkty marki Vetoquinol. Jest to jedna z wiodących marek wśród producentów specjalistycznych preparatów dla zwierząt takich, jak suplementy diety i witaminy. Preparaty marki Vetoquinol dedykowane są konkretnym problemom, z jakimi borykają się psy i koty – oferta obejmuje suplementy na sierść i skórę, chrząstkę stawową, zdrowe nerki czy wątrobę oraz preparaty uspokajające.

Preparaty Vetoquinol będą również pomocne dla właścicieli kotów, które zaraziły się pasożytami. Vetoquinol oferuje preparaty odrobaczające dostępne w postaci kropel i tabletek.

Robaki u kota - jak rozpoznać i leczyć?

Do zarobaczenia najczęściej dochodzi przez zarażenie drogą pokarmową – na przykład gdy kot zje skażone mięso lub upoluje nosiciela robaków, napije się wody z niepewnego źródła lub zje pchłę. Jaja niektórych pasożytów są również obecne w ziemi i piasku, zatem mogą zostać przyniesione do domu na butach lub kot może zarazić się od nich przebywając na zewnątrz.

Najczęściej występującym objawem zarobaczenia jest widoczna trzecia powieka, jednak może ono również objawiać się poprzez:

• wymioty
  • biegunki
  • krztuszenie się
  • nadmierne ślinienie
  • apatię
  • bóle brzucha
  • brak apetytu
  • szybkie męczenie się
  • utratę na wadze
  • częste lizanie okolic odbytu

Zarobaczenie leczy się poprzez podanie odpowiednich preparatów – występują one najczęściej w postaci tabletek i kropli. Lek na pasożyty powinien zostać dostosowany do wagi ciała kota oraz skonsultowany z lekarzem weterynarii. Pamiętaj, że nie wolno podawać kotom preparatów przeznaczonych dla psów – złe dobranie leku może skończyć się dla pupila tragicznie.

Jak działa tabletka na odrobaczanie kota

Tabletki na odrobaczenie kota zawierają substancje czynne, które uśmiercają pasożyty w organizmie kota i umożliwiają ich wydalenie z organizmu. Eliminowane są zarówno robaki w postaci dorosłej, jak i w postaci larwalnej.

Jak często trzeba odrobaczać kota

Schemat odrobaczania uzależniony jest od wieku kota oraz jego stylu życia. Kocięta należy odrobaczać od 3. tygodnia życia co 14 dni do momentu odsadzenia, następnie co miesiąc do 6. miesiąca życia.

W przypadku dorosłych kotów zaleca się odrobaczanie dorosłych kotów wychodzących co 3 miesiące, natomiast niewychodzących dorosłych kotów co pół roku. Jeśli kot łapie dużo myszy, zalecane jest odrobaczanie kota częściej, w zależności od oceny ryzyka.