Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Karma dla kotów z niewydolnością serca

( ilość produktów: 1 )

Jeżeli Państwa kot cierpi na schorzenia serca, powinien być wtedy żywiony specjalnymi dietami weterynaryjnymi stworzonymi w celu niwelowania objawów choroby.

Karmy weterynaryjne w terapii schorzeń serca

Wśród wielu schorzeń, które mogą dotykać koty w każdym wieku, znajduje się też niewydolność serca. W przypadku niektórych ras jest to choroba występująca częściej, ale pojawia się też u kotów nierasowych. Choroby układu krążenia stanowią bezpośrednie zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale i życia zwierzęcia. Z tego powodu wymagają leczenia pod okiem lekarza weterynarii. Jednym z elementów powrotu kota do zdrowia jest też dietoterapia. Jej realizacja jest możliwa, gdy zostanie dobrana odpowiednia karma weterynaryjna.

Z uwagi na charakter choroby bardzo ważne jest to, aby zwierzę zachowało umiarkowaną aktywność fizyczną i prawidłową wagę. Karmy na niewydolność serca dla kota pomagają utrzymać w ryzach ilość spożywanych kalorii, co sprzyja minimalizowaniu objawów. Dodatkowo ograniczone są w nich składniki, które mogłyby prowadzić do nieprawidłowości związanych z poziomem ciśnienia krwi. Dzięki temu zwierzę czuje się lepiej i szybciej wraca do zdrowia, a objawy nie są tak uciążliwe lub całkowicie zanikają, przynajmniej na czas, w którym stan zwierzęcia jest stabilny.

Dobrze dobrane karmy na niewydolność serca dla kota często są produktami przeznaczonymi również do leczenia problemów z nerkami. Obie te choroby mogą występować wspólnie bądź się nawzajem nasilać. Karma dla kotów z problemami z sercem często ma ograniczoną podaż sodu, który niepotrzebnie podnosi ciśnienie krwi, a także zawiera składniki wspierające prawidłowy przepływ krwi przez cały układ krwionośny. Dzięki temu również nerki są chronione przed degeneracją.

Należy pamiętać, że karma weterynaryjna jest produktem specjalnego zastosowania. Nie powinno się podawać jej kotu samodzielnie, bez konsultacji z lekarzem weterynarii, zwłaszcza jeżeli zwierzę przyjmuje na co dzień leki. Z uwagi na substancje zawarte w specjalistycznych karmach weterynaryjnych może być konieczne ponowne dobranie dawki leków. W niektórych przypadkach dietoterapia jest wskazana dopiero w momencie, gdy stan zwierzęcia został już ustabilizowany, a pożywienie ma zapobiegać zaostrzeniu czy nawrotowi objawów.