Leczenie psa po zabiegu rekonstrukcji więzadła (szew trzeszczkowo-piszczelowy).

Dyskusje o chorobach, ich leczeniu, oraz profilaktyce.

Moderatorzy: Robert A., Jarek

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
griff
Posty: 12
Rejestracja: 06 lipca 2018, 16:21

02 listopada 2019, 11:41

Witam ponownie. Pies jest już dwa tygodnie po zabiegu. Mam pytanie-czy mogę mu podawać zwiększoną dawkę sterydu (Nero przyjmuje go już półtora roku)? Co jakiś czas pogarsza mu się kondycja ("odcina" mu tylne łapy i nie ma mowy o chodzeniu a każde dotknięcie sprawia mu ból) i wtedy lekarz prowadzący nakazuje zwiększyć steryd do 2x10mg dziennie. Teraz otrzymuje tą dawkę co drugi dzień a właśnie te objawy dołączyły się do rekonwalescencji. Okres świąteczny-więc nie mogę złapać "naszego" doktora i stąd moje pytanie. Można zwiększyć częstotliwość podawania sterydu (codziennie w tej samej dawce czyli 2x10mg) bez skutków ubocznych dla procesu leczenia czy nie? Steryd to Encorton 20 mg. Proszę o odpowiedź.
Awatar użytkownika
Jarek
Lekarz weterynarii
Posty: 12981
Rejestracja: 29 września 2004, 14:43
Kontakt:

06 listopada 2019, 09:27

Powinien o tym zadecydować lekarz prowadzący. Ogólnie jest to dosyć wysoka dawka i tylko on może decydować o podawaniu leku.
Lekarz weterynarii Jarosław Orzeł - specjalista chorób psów i kotów, specjalista chirurg,specjalista radiolog.


http://www.krakvet.eu
ODPOWIEDZ