jak oswoić agresywnego chomika?

Porady dotyczące żywienia i pielęgnacji pozostałych zwierzaków (m.in. papugi, chomiki, świnki morskie, kanarki itp...)

Moderatorzy: Robert A., Jarek

inna24

13 sierpnia 2013, 08:15

Witam,
od ubiegłego czwartku ( czyli szósty dzień) jestem posiadaczką 2-miesięcznej chomiczki syryjskiej. Chomik został zakupiony w sklepie zoologicznym, jest zdrowy, je i bawi się w klatce.
Niestety nie mam doświadczenia związanego z oswajaniem tych zwierzątek i stąd moje wątpliwości.
Chomiczka jest zaciekawiona widokiem i zapachem człowieka, przychodzi gdy zbliżam się do klatki. Dotychczas próbowałam podawać jej pokarm przez pręty klatki i kilka razy wkładając rękę do klatki ( trzymałam w palcach np nasionko słonecznika, źdźbło trawy, przysmak itp.).
Niestety chomiczka kilkukrotnie, nagle - właściwie bez ostrzeżenia, rzucała się na rękę lub palec i dotkliwie kąsała. Rzucała się również na ściankę klatki i próbowała ugryźć rękę przez pręty, prychając i piszcząc w tym czasie.
Nie ma szans, żeby ją dotknąć, pogłaskać czy nawet dać jeść pokarm nasypany na dłoni. Klatka była sprzątana, a pokarm i woda wymienione po odizolowaniu chomika od naszych rąk.
Czy mogę prosić o jakąś podpowiedź, w jaki sposób powinnyśmy postępować z młodą? Czy popełniamy jakieś błędy? A może po prostu chomiczka ma taki "zołzowaty" charakterek?
oskar66
Posty: 3
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 12:29

13 sierpnia 2013, 12:34

Szczerze? Miałem 6 chomików, z czego 3 okazy były takie jak to piszesz zołzowate. Żaden nie chciał siedzieć na rękach, gryzł mocno aż do krwi. Zrozumiałem, że nie da się oswoić chomika jak świnki czy króliczka. One po prostu takie są. Mój kumpel z kolei miał chomika, który chciał siedzieć na rękach i siedział spokojnie. A moje uciekały gdzie pieprz rośnie. nawet rzucały się do skoków, żeby uciec. Każde zbliżenie ręki powodowało silnie ukąszenia, więc myślę, że musisz się pogodzić z chomiczą, dziką naturą.
Cosmic Aga

17 sierpnia 2013, 12:09