małopłytkowość. jaka przyczyna?

Dyskusje o chorobach, ich leczeniu, oraz profilaktyce.

Moderatorzy: Robert A., Jarek

Gość

12 stycznia 2014, 16:08

Witam.
2 dni temu zauważyłem u rocznego maltańczyka na skórze brzucha ciemne krwiste plamy. tak jakby krew zbierala sie pod skóra. pojechalem od razu do weterynarza który stwierdzil ze pies musial sie uderzyć i ze to zwykly kwrwiak. pies dostal zastrzyk ktory mial na celu przyspieszyc gojenie. nastepnego dnia pojechalem na wszelki wypadek na badanie krwi. gdy wrocilem do domu pies zaczal normalnie sie bawic, biegac, wygladal na zdrowego. jednak po 10-15 minutach zauwazylem ze caly pyszek, szczegolnie okolice oczu, spuchly jak po ukaszeniu osy a na lapie z ktorej pobrano krew pojawila sie kolejna krwista plama. dzis odebralem badania i okazalo sie ze plytek krwi (ktorych na badaniu jest napisane ze pies powiniem miec od 150-500 G/l) ma zaledwie 6,38 G/l. pies dostal zastrzyk ze sterydow po ktorych strasznie spuchla mu lapa w ktora dany zastrzyk dostał. Lekarz nie wie skad ten niedobor plytek i mialem wrazenie ze jedynie chce doprowadzic wskazniki do normy zamiast odkryc rzeczywista przyczyne.
troche poczytalem w internecie i czesto krwiste plamy na skorze wskazywaly na watrobe jednak laczylo sie to z wymiotami i innymi objawami ktorych brak u mojego psa.martwie sie bo pies staje sie osowialy a ja nie mam zadnej diagnozy.
spotkal sie ktos moze z podobnym przypadkiem? nie mam pojecia co robic. co doradzacie?
SleepingSun
Posty: 3463
Rejestracja: 28 stycznia 2011, 23:19

12 stycznia 2014, 21:07

czy pies miał robione jakieś badania oprócz morfologii? czy reszta parametrów była w normie? powtarzaliście badanie?
Awatar użytkownika
cockermanka
Posty: 169
Rejestracja: 25 stycznia 2007, 10:40
Lokalizacja: Beskidy

12 stycznia 2014, 21:38

Czasem zdarza się małopłytkowość polekowa. Jedna z moich psic tak reaguje na pewną grupę antybiotyków...
Awatar użytkownika
Jarek
Lekarz weterynarii
Posty: 13055
Rejestracja: 29 września 2004, 14:43
Kontakt:

13 stycznia 2014, 23:45

przyczyn jest cała masa od zatruć lekami ,innymi związkami chemicznymi , po uszkodzenia narządów krwiotwórczych, niedobory np. kwasu foliowego , vit. b 12, schorzenia autoagresywna. Trzeba wykonać szerokie badania krwi : morfologia z rozmazem i pełna biochemia narządowa.
WojtekBoski
Posty: 1
Rejestracja: 03 marca 2024, 20:48

03 marca 2024, 20:58

Czy udało się już coś stwierdzić? My borykamy się z małopłytkowością od roku. Po leku przeciwzapalnym… zaczynaliśmy od dawki 30 mg prednicorton, plus sporimume, dodatkowo hormony tarczycy, suplementy na wątrobę hepatiale forte plus żelazo i lypex na trzustkę… po kilku msc zmniejszaliśmy dawkę aż zeszliśmy do5 mg dziennie i sporimume co drugi dzień supelemnty podawane bez przerwy. Od sierpnia do teraz było wszystko w porządku i nagle płytki krwi znowu poleciały na1000 😞 znowu zaczynany zwieszać steryd 15 mg obecnie i sporimume codziennie… ktoś może pomóc? Lekarz mówił że sam już nie wie od czego to… że każdy czynnik może taką autoagresję wywołać a my głupiejemy już co ….😞
ODPOWIEDZ
  • Informacje
  • Kto jest online

    Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość