guz śledziony

Dyskusje o chorobach, ich leczeniu, oraz profilaktyce.

Moderatorzy: Robert A., Jarek

maruda

03 października 2006, 20:08

Jakie są rokowania w przypadku guza śledziony u psa?
Gość

04 października 2006, 20:36

:oops: Przepraszam, wczoraj byłam tak "spięta", ze zpomniałam o dzień dobry- teraz się poprawiam! No i moje pytnie pewnie brzmi zbyt lakonicznie? Chciałam prosić o informacje na temat guzów śledziony? Wiem, że jedyną możliwością leczenia w takich wypadkach jest usunięcie guza, ale czy jest mozliwe wcześniej zdiagnozowanie czy to nowotwór złośliwy, czy są to guzy szybko rosnące i w związku z tym operacja jest pilna?
ATA
Posty: 3042
Rejestracja: 30 grudnia 2005, 16:56

04 października 2006, 21:18

Jako, że nie jestem lekarzem musiałam sobie trochę poczytać na ten temat i to jest taki maleńki skrót (Podstawy radiologii). Najczęściej występują łagodne guzy śledziony - naczyniaki, torbiele prawdziwe (wrodzone albo pasożytnicze), rzekome (pourazowe lub pozapalne) i ropnie. Wszystkie one są hiperechogeniczne w obrazie USG - po prostu są dobrze odgraniczone i dobrze widoczne. Natomiast guzy złośliwe pierwotne (naczyniakomięsaki) występują bardzo rzadko, częściej jako ogniska wtórne w wyniku przerzutów z innych narządów. Zmiany złośliwe są zazwyczaj niskoechowe - słabo widoczne. To tak mniej więcej o ile wszystko dobrze zrozumiałam. Tak, że pomocne tutaj może być badanie USG, a jeszcze dokładniejsza na pewno byłaby tomografia komputerowa. A o rokowaniach na pewno najwięcej wie Doktor Jarek. Ja ze swej strony bardzo mocno trzymam kciuki za Twojego pupila! :)
Awatar użytkownika
Jarek
Lekarz weterynarii
Posty: 13055
Rejestracja: 29 września 2004, 14:43
Kontakt:

05 października 2006, 16:53