Pielęgnacja jamy ustnej - artykuły dla psów

( ilość produktów: 16 )

Zdrowe zęby i dziąsła naszego pupila są bardzo ważne w zachowaniu jego dobrego stanu zdrowia. Niestety skutki nieprawidłowego dbania o higienę jamy ustnej psów mogą powodować nie tylko próchnicę czy osadzanie się kamienia nazębnego, ale także prowadzić do zapalenia dziąseł i pogorszenia ogólnego stanu zwierzaka, powodować dyskomfort oraz ból. Dlatego pielęgnacja i odpowiednie czyszczenie zębów psa ma ogromne znaczenie i nie należy jej lekceważyć.

Skutki nieprawidłowej pielęgnacji jamy ustnej psa

Niestety zazwyczaj nie jesteśmy świadomi, że tak samo, jak dbamy o swoje zęby i dziąsła powinniśmy dbać o prawidłową higienę jamy ustnej naszego psa. Problemy z uzębieniem naszych pupili zdarzają się bardzo często. Już co drugi zwierzak cierpi na jakieś dolegliwości związane ze stanem swoich zębów lub dziąseł. Skutki nieprawidłowego czyszczenia jamy ustnej mogą powodować choroby i ból podczas spożywania pokarmu. Jeśli nie czyścimy zębów i dziąseł naszego psa, namnażające się bakterie mogą powodować:

• nieprzyjemny zapach z jamy ustnej
  • żółte, brązowe i brudne zęby
  • choroby dziąseł i przyzębia
  • ból zębów oraz dziąseł
  • kamień nazębny
  • nadżerki i krwawienia dziąseł

Nagromadzony kamień, bakterie oraz resztki jedzenia w konsekwencji mogą doprowadzić do poważniejszych chorób jamy ustnej, takich jak paradontoza czy stan zapalny dziąseł. Jeśli nie będziemy prawidłowo czyścić zębów naszego psa, za pomocą odpowiednich preparatów, kamień nazębny będzie musiał zostać usunięty przez weterynarza. Przy rozwoju infekcji lub choroby zęby mogą wypadać a jedzenie sprawiać naszemu pupilowi ogromny ból i dyskomfort. Dlatego nie wolno zapominać o prawidłowej pielęgnacji produktami, które pomogą zapobiec chorobom i dolegliwością jamy ustnej psa.

Profilaktyka oraz odpowiednie preparaty i akcesoria

W przeciwdziałaniu chorobom jamy ustnej psa najważniejsza jest systematyczność oraz stosowanie odpowiednich produktów do pielęgnacji. Chcąc zadbać o zdrowe i mocne zęby naszego zwierzaka niezbędna jest szczotka do zębów oraz pasta. Szczoteczki dla psów mają miękkie włosie. Dzięki temu delikatnie, ale skutecznie usuwają bakterie i resztki pożywienia z zębów. Wygodna forma nakładki, którą umieszczamy na palcu, pozwala dotrzeć do trudno dostępnych miejsc i w dokładny sposób oczyścić jamę ustną psa. Delikatne włosie masuje oraz poprawia ukrwienie dziąseł.

Nowością są szczoteczki w formie gryzaka, wykonane z naturalnego surowca, które w bezstresowy sposób czyszczą zęby psa. Ponieważ nie posiadają sztucznych barwników oraz glutenu polecane są szczególnie dla zwierzaków, które cierpią na alergie pokarmowe lub niestrawność.

Aby zwiększyć efekty mycia zębów, należy zastosować odpowiednią pastę dla psów. Pasta zapewnia odpowiednie pH, odświeża, hamuje rozwój bakterii, a także wzmacnia zęby oraz dziąsła. Doskonale sprawdzi się jako skuteczny produkt do codziennej pielęgnacji oraz przyniesie ulgę w stanach zapalnych czy nalocie i kamieniu nazębnym. Jeśli nasz pupil już zmaga się z infekcją lub chorobą jamy ustnej należy sięgnąć po specjalnie przeznaczoną do tego pastę, której składniki aktywne działają antyseptycznie i skutecznie redukują kamień nazębny. Dla wymagających psów są również pasty smakowe, które sprawią, że zabieg szczotkowania będzie przyjemny i radosny. Doskonałym wyborem są gotowe zestawy, które zawierają pastę, szczoteczkę i masażer do dziąseł. Zestaw zapewnia kompleksową pomoc w utrzymaniu prawidłowej pielęgnacji jamy ustnej psa. Na nieświeży oddech u psa doskonale sprawdzi się płyn lub spray do czyszczenia zębów. Wygodna forma aplikacji pomaga nie tylko zredukować nieprzyjemną woń, ale także dzięki zawartym składnikom aktywnym pomaga zapobiegać próchnicy i wzmacnia szkliwo. Niektóre preparaty oprócz właściwości antybakteryjnych mają również właściwości antygrzybiczne. W ofercie można znaleźć również specjalne żele do zębów, które przeciwdziałają i pomagają zwalczyć infekcję jamy ustnej. Łagodzą także jej objawy, takie jak pieczenie, ból czy swędzenie. Warto zaznaczyć, że wszystkie artykuły dla psów są bezpieczne i przeznaczone specjalnie dla zwierząt.

Higiena to podstawa

Należy pamiętać, że jeśli systematycznie będziemy dbać o zdrowe zęby i dziąsła naszego zwierzaka, poprzez stosowanie odpowiednich preparatów i akcesoriów, możemy zapobiec poważnym chorobom jamy ustnej psa. Odpowiednia pielęgnacja to nie tylko profilaktyka przeciw chorobom, ale również przeciwdziałanie przykremu zapachowi z jamy ustnej oraz sposób na zachowanie zdrowych zębów i dziąseł. Wszystko to wpływa na ogólny stan zdrowia naszego psa, a także jego dobre samopoczucie i radość. Dlatego nie zapominajmy o odpowiedniej higienie i pielęgnacji!