Jaka karma dla psa z chorymi stawami?

Facebookmail

Choroby stawów są jednymi z najbardziej uciążliwych schorzeń dotykających czworonogi. Uniemożliwiają większość zabaw i odbierają przyjemność ze wspólnych spacerów. Co robić, aby zapobiegać zwyrodnieniom stawów? Jak pomóc zwierzakowi, który cierpi na tę chorobę?

Dysplazja stawów

Choroba zwyrodnieniowa stawów może występować zarówno u starszych psów, jak i młodych. U małych czworonogów uwidacznia się między 4 a 12 rokiem życia i mogą ją powodować uwarunkowania genetyczne lub dysproporcja w rozwoju kości i mięśni. U starszych psów wpływ na dysplazję mają czynniki środowiskowe takie jak nadwaga, zbyt duży wysiłek fizyczny lub źle zbilansowana dieta.

Widoczną oznaką choroby stawów jest postępująca kulawizna. U szczeniąt możemy zaobserwować niesymetryczne umięśnienie którejś z nóg lub oznaki bólu podczas chodzenia.

Dieta na chore stawy u psa

Na leczenie chorych stawów składa się kontrola masy ciała, spokojny, wyważony ruch aż np. pływanie i odpowiednia dieta. Wskazane jest utrzymywanie odpowiedniej masy ciała, tak aby psa można było nazwać szczupłym. Nadwaga będzie największym wrogiem chorych stawów, ponieważ powoduje ich nadwyrężanie i prowadzi do uszkodzeń. Dodatkowym atutem przy redukcji masy ciała będzie zmniejszona ilość tłuszczu w organizmie, który może powodować zapalenia stawów.

Aby odchudzić naszego psa, warto zastosować karmy o obniżonej zawartości tłuszczu, skierowane do psów otyłych. Pomogą one w procesie zmniejszania wagi przy zachowaniu smakowitości posiłków. Jeśli wybierzemy formę, za którą przepada nasz pies: karmę suchą lub mokrą aż pupil nie zauważy większej różnicy, a korzyści dla jego zdrowia będą ogromne.

Utrzymanie dobrej kondycji psa będzie miało pozytywny wpływ na stawy. Warto zadbać o to, aby pies wychodził na spokojne spacery nawet kilka razy dziennie. Niewskazane są natomiast skoki, biegi czy wchodzenie po schodach, które może obciążyć nogi.

Stosowanie odpowiedniej diety będzie kluczem do sukcesu zarówno w staraniach o utrzymanie właściwej masy ciała, jak i w dostarczaniu organizmowi składników wspomagających stawy.

Chory pies

Suplementacja psa z chorymi stawami

Aby zapewnić jeszcze lepsze efekty leczenia chorych stawów, należy zapewnić psu odpowiednią suplementację. Ważnym jej elementem będą chondroprotektory, które wykazują działanie osłaniające na chrząstki stawowe. Istotnym elementem diety dla chorych stawów będą też oleje rybne, które pomagają zmniejszyć stan zapalny. Na sklepowych półkach warto szukać karm dedykowanych zwierzętom z chorymi stawami. Taki pokarm zawiera wszystkie niezbędne składniki i pomaga dbać o kondycję naszego pupila od wewnątrz. Profilaktycznie warto podać naszemu zdrowemu czworonogowi karmę z wyżej wymienionymi składnikami aż wspomoże to rozwój stawów i zapobiegnie zwyrodnieniom. Na rynku dostępnych jest także wiele preparatów witaminowych i suplementów diety, które wspomagają rozwój kości i stawów i pozytywnie wpływają na ich kondycję.

Dla psów ze schorzeniami stawów polecane są karmy weterynaryjne, które zawierają wszystkie niezbędne składniki. Podawanie czworonogowi karm dedykowanych dla chorych na stawy zwierząt pomoże w leczeniu i ulży w bólu.

Polecane karmy weterynaryjne

Facebookmail